Profesjonalna obsługa klienta w kwiaciarni
20

cze

Profesjonalna obsługa klienta w kwiaciarni

obsługa w kwiaciarniGdy analizujemy zachowanie klientów pojawiających się w kwiaciarniach, musimy zwrócić uwagę na to, że najczęściej przynależą oni do jednej z dwóch grup. Przedstawiciele pierwszej koncentrują się przede wszystkim na poszukiwaniu jak najniższej ceny, reprezentanci drugiej przywiązują jednak wagę również do tego, co oraz gdzie kupują i jak wygląda ich obsługa.

Owszem, nie da się ukryć, że również oni przywiązują pewną wagę do argumentu cenowego, cena ma jednak znaczenie drugorzędne. Współcześni konsumenci stają się coraz bardziej praktyczni, nie zaskakuje więc to, że na zakup kwiatów nie przeznaczają już tak dużych pieniędzy, jak miało to miejsce jeszcze niedawno.

Już dziś możemy zresztą zaobserwować sygnały świadczące o tym, że rynek się kurczy, choć jest to widoczne przede wszystkim w mniejszych miastach, gdzie wyprawa do kwiaciarni ustąpiła miejsca wypadowi do dyskontu. Niska cena nie jest jednak wcale jedynym motywem, który ma znaczenie dla osób kupujących kwiaty, a przecież o efektywnej sprzedaży mówimy właśnie wtedy, gdy uda nam się zdiagnozować potrzeby klientów.

Florysta musi liczyć się z tym, że właśnie umiejętność pozyskiwania klientów okaże się miarą jego sukcesu. Już choćby dlatego warto przeanalizować każdy etap procesu sprzedaży, zastanowić się nad ewentualnymi błędami popełnianymi w jego trakcie i spróbować odpowiedzieć na pytanie o to, jak można je eliminować.

kwiaciarnia

Na pierwszy plan wysuwa się oczywiście profesjonalna obsługa klienta, która staje się czymś oczywistym w momencie, w którym konkurenci zaczynają nam deptać po piętach. Co więcej, karty rozdaje dziś klient, a sprzedawca, który o tym zapomina, skazuje się na niepowodzenie przybliżając się do czekającej na niego porażki. Na szczęście, ten sam klient potrafi docenić to, że został obsłużony z uwagą, nadal zbiera bowiem również negatywne doświadczenia. Tu warto pamiętać, że dobra obsługa klienta nie kończy się wcale w momencie sprzedaży mu towaru, powinna być bowiem kontynuowana już po zawarciu umowy. Jest ona również sposobem na budowanie długotrwałych relacji z klientem.